Ford FOCUS RS

Aspect fara compromis. Performanta epica. Emblema legendara. Aceasta este o masina nascuta din obsesia pentru proiectarea de precizie si tehnologia pentru condus, precum si din pasiunea pentru sporturile cu motor.

  • Prezentare
  • Design
  • Caracteristici

NOUL FORD FOCUS RS


350 CP, viteza maxima de 266 km/h si acceleratie laterala de 1 g.

Motorul EcoBoost de 2,3 litri cu care este dotat noul Focus RS prezinta statistici impresionante.

Toate versiunile sunt imbunatatite cu o serie de tehnologii avansate pentru performanta, inclusiv Tractiune integrala Ford Performance, Controlul demarajului, Moduri de condus selectabile…

Cat despre designul si stilul masinii, acestea vorbesc de la sine.

Control maxim la viraje


Tractiunea integrala (AWD) Ford Performance cu control dinamic al vectorului de cuplu de torsiune asigura o acceleratie laterala de peste 1 g, plus aderenta exceptionala si manevrabilitate de inalta precizie atunci cand faci virajele in forta.

Sistemul foloseste seturi duble de ambreiaj, controlate electronic, pentru a ajuta la echilibrarea cuplului motorului intre rotile din spate, pentru a se potrivi tipului de carosabil si conditiilor de condus. Aceasta tehnologie inteligenta iti permite, de asemenea, sa te bucuri de drifturi cu supravirare controlata atunci cand te afli pe pista.



Tehnologie avansata pentru motoare EcoBoost de 2,3 litri

Tehnologia revolutionara ce sta la baza motorului EcoBoost de 2,3 litri incorporeaza injectie directa de combustibil, sistem de distributie dual (admisie-evacuare) si turbocompresor cu canal dublu.

Toate ajustate si calibrate in mod specific pentru noul Focus RS, iar rezultatul este: putere maxima de 350 CP si cuplu maxim de 440 Nm (470 Nm supraalimentat).

Reactia excelenta la treptele de viteza inferioare este secondata de o tractiune puternica in intervalul de mijloc. Iar intervalul superior cu turatie libera este setat la limita maxima de 6.800 rpm.


O PREZENTA IMPOZANTA, 0 IMAGINE PUTERNICA


Aspectul noului Focus RS a fost dictat de performanta si promovat de stil.
O grila superioara indrazneata si un difuzor frontal adanc imbunatatesc aerodinamica. Aripile coborate si deschiderile mari de pe laterale alimenteaza conductele pentru racirea franelor. Iar difuzorul spate si spoilerul de acoperis sporesc forta descendenta.
Fara nicio indoiala, este vorba de un design avangardist, executat cu un scop.

Semiprofil spate: Solid, impozant si gata de orice.

Semiprofil fata: Design indraznet, creat cu un scop.

Performanta remarcabila, atat pe pista, cat si pe drum.

Bucura-te de control si manevrabilitate maxime la viraje.

Farurile inteligente Bi-Xenon asigura o vizibilitate excelenta.

Emblema legendara RS.

Teava de esapament dubla intensifica aspectul sport.

Spoilerul spate este foarte util si stilat.

Peste tot sunt prezente detalii de stil dinamice.

O CABINA PROIECTATA IN JURUL TAU


De indata ce intri in noul Focus RS, vei sti ca ai patruns intr-un spatiu ce iti este dedicat tie, soferului.

Aseaza-te confortabil pe scaunele sport Recaro si observi cum toate indicatoarele si comenzile sunt amplasate perfect; volanul este echilibrat in mod ideal; fiecare dotare are rolul de a iti imbunatati experienta generala.

Cu cusaturi tematice albastre, specifice stilului RS, si cu detalii executate cu atentie de jur imprejur, senzatia de sofisticare nu este data doar de performantele masinii.

Interior cabina Focus RS

SYNC 2.0

Indicatoare performante

Panou de bord

Interior cabina Focus RS

Transmisie manuala cu sase trepte de viteza

RECARO Shell Seat

Covorase fata si spate si praguri deosebite

Volan cu partea inferioara plata

PROIECTAT PENTRU STIL. CONSTRUIT PENTRU PERFORMANTA.


Alege jante din aliaj bine gandite si atragatoare, cu 20 de spite sau 5x2 spite. Unele vin chiar cu pneuri speciale pentru pista.*

Jante optionale din aliaj forjat, 5x2 spite, de 19”, cu finisaj negru cu stralucire redusa*

Jantele din aliaj cu 20 de spite, de 19”, argintii, sunt prezente ca dotare standard

Jante optionale din aliaj cu 20 de spite, de 19”, cu finisaj din magnetit mat

O IMAGINE UIMITOARE IN ORICE CULOARE


Alege culoarea in care crezi ca arata cel mai bine noul Focus RS.

Shadow Blacke

Magnetic

Nitrous Blue

Stealth Grey

Frozen White

Sportiv si sofisticat, atat pe dinafara, cat si pe dinauntru


Scaunele au fost proiectate pentru a iti oferi cel mai bun nivel de sustinere si confort. De asemenea, poti personaliza cabina RS intr-unul dintre cele trei stiluri disponibile. Cu detalii Nitrous Blue specifice modelului RS.

Scaun tip cochilie RECARO

  • Perne laterale solide
  • Cu panouri autentice, din material textil cu microfibre Dinamica, specifice sporturilor cu motor

Scaun sport RECARO Charcoal Black

  • Scaun standard
  • Partial din piele, cu cusaturi albastre

Scaun sport RECARO Nitrous Blue

  • Optiune gratuita
  • Partial din piele, cu cusaturi si perne albastre

TEHNOLOGIE INTELIGENTA LA COMANDA TA


In noul Focus RS, esti inconjurat de tehnologii inteligente.

Fiecare dintre acestea joaca un rol anume, insa toate au un singur scop: sa iti permita sa te bucuri la maximum de capacitatile masinii.


Control maxim la viraje

Tractiunea integrala (AWD) Ford Performance cu control dinamic al vectorului de cuplu de torsiune asigura o acceleratie laterala de peste 1 g, plus aderenta exceptionala si manevrabilitate de inalta precizie atunci cand negociezi virajele in forta. Sistemul foloseste seturi duble de ambreiaj, controlate electronic, pentru a ajuta la echilibrarea cuplului motorului intre rotile din spate, pentru a se potrivi tipului de carosabil si conditiilor de condus. Aceasta tehnologie inteligenta iti permite, de asemenea, sa te bucuri de drifturi cu supravirare controlata atunci cand te afli pe pista.



Gata pentru drum. Pregatit pentru pista.

In noul Focus RS, detii controlul complet asupra felului in care masina se deplaseaza si se comporta: pe drum sau pe pista de circuit. Printr-o simpla actionare a unui comutator poti schimba intre setarile Normal, Sport sau Pista. Fiecare mod ajusteaza sistemul de tractiune integrala, comenzile de amortizare, sistemele de Control electronic al stabilitatii si ABS, reactia coloanei de directie si a motorului si chiar si sunetul motorului. Pe pistele de circuit, poti selecta modul Drift, in care distributia cuplului te ajuta sa executi drifturi cu supravirare controlata.



Suspensii care se adapteaza la stilul tau de condus

Suspensia avansata „Öhlins Tenneco”, rigidizata si inspirata de masinile de curse, te ajuta sa supraveghezi strict comportamentul noului Focus RS in orice moment. Aceasta imbunatateste tinuta de drum si controlul, ajutandu-te sa stabilesti o conexiune cu drumul si sa ai parte de o reactie remarcabila si extrem de rapida a sistemului de directie. Pentru condusul pe pista, amortizoarele comutabile cu doua moduri ofera o setare chiar si mai ferma, pentru ca tu sa te poti bucura de senzatiile cursei cu acceleratia la maximum.


Pregateste-te pentru demaraj

Selecteaza Controlul demarajului, cupleaza prima treapta de viteza, apasapedala de acceleratie la maximum si apoi elibereaza ambreiajul. Tehnologiile avansate configureaza instantaneu sasiul si mecanismul de transmisie, pentru a asigura cea mai rapida accelerare la demaraj. Indiferent de starea pistei, cuplul este distribuit prin sistemul de tractiune integrala. Acest lucru mentine puterea motorului la nivel maxim (utilizand supraalimentarea), gestioneaza sistemul de control al tractiunii si seteaza amortizoarele pentru aderenta maxima.

Controleaza si setarile amortizoarelor

Pentru ajustari de finete, poti regla setarile amortizoarelor fara sa iti iei mainile de pe volan (sau ochii de la drum). Cu ajutorul comutatorului cu maneta poti selecta modul de Baza pentru o experienta de condus RS confortabila si, in acelasi timp, sport. Alege modul Sport si o setare mai rigida iti va asigura un feedback mai definit si manevrabilitate si mai precisa pe drumuri drepte sau serpuite, cat si pe piste. Deoarece setarile amortizoarelor iti sunt afisate clar in fata ochilor, detii controlul absolut asupra acestora.

Schimba vitezele la momentul optim

O gama larga de sisteme si functii avansate se combina pentru a se asigura ca transmisia si motorul ofera un nivel maxim de accelerare la trecerea dintr-o treapta de viteza in alta. Cu ajutorul indicatorului luminos Performance pentru schimbarea treptelor, poti, de asemenea, sa vezi care este punctul optim de trecere la o treapta superioara pentru fiecare treapta de viteza selectata. Iar daca motorul se apropie de limita de 6.800 rpm, indicatorul luminos va incepe sa clipeasca, pentru a te avertiza.

Tehnologie avansata hands-free

Ford SYNC 2 iti permite sa controlezi muzica si sa initiezi si sa preiei apeluri de pe telefonul mobil, utilizand comenzi vocale directe si simple. Poti folosi comenzile vocale si pentru a reda melodii de pe o unitate USB sau MP3/iPod® ori atunci cand redai in flux melodii de pe un telefon compatibil Bluetooth®. Iar sistemul iti va citi cu voce tare chiar si mesajele text pe care le primesti. In mod alternativ, poti folosi ecranul tactil de 8”.

Faruri care te ajuta sa vezi in viraje

Farurile Bi-Xenon ale unui Focus RS nou nu sunt doar uimitoare; sunt si inteligente. Si aceasta deoarece urmeaza cu precizie drumul pe masura ce rotesti de volan, oferindu-ti o vizibilitate remarcabila. Pot, de asemenea, sa ajusteze modelul de iluminat al farurilor, in functie de viteza, de mediu si de conditii. Cele sapte moduri diferite includ setari specifice pentru atunci cand conduci pe strazi din oras, pe drumuri de tara, pe autostrazi sau in conditii meteo nefavorabile.

Avertizare timpurie in cazul in care un pneu pierde presiune

Daca vreunul dintre pneuri incepe sa piarda presiune in timpul deplasarii, sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri te avertizeaza prin aprinderea unei pictograme pe panoul de bord, oferindu-ti sansa sa opresti in siguranta si sa remediezi problema.

Un plus de control in cazul pornirilor in rampa

Sistemul de asistenta la pornirea din rampa impiedica alunecarea in spate atunci cand pornesti din panta. Sistemul functioneaza prin mentinerea presiunii la nivelul sistemului de fanare, asigurandu-ti mai mult timp si control atunci cand muti piciorul de pe pedala de frana pe cea de acceleratie.

Seteaza propria limita de viteza, iar noul Focus RS o va respecta

Fiind integrat in cadrul tempomatului, dispozitivul de limitare a vitezei iti permite sa iti setezi propria viteza maxima. Apoi, masina va respecta aceasta viteza, pentru ca tu sa va poti concentra exclusiv asupra drumului. Atunci cand vreti sa maresti viteza, apasa ferm pe pedala de acceleratie pentru a dezactiva sistemul.

O oglinda retrovizoare cu functie anti-orbire

Sofatul pe timp de noapte ar fi mai usor daca nu ai fi orbit in mod constant de farurile autovehiculelor din spate. Oglinda retrovizoare heliomata automata inovatoare detecteaza automat reflexia farurilor din spate si reduce stralucirea luminii reflectate.

PUTERNIC SI EFICIENT


Focus RS poate sa iti asigure puterea si performantade care ai nevoie pe pista, cu o eficienta a combustibilului pe care o vei aprecia in condusul de zi cu zi.


Tehnologie avansata pentru motoare EcoBoost de 2,3 litri

Tehnologia revolutionara ce sta la baza motorului EcoBoost de 2,3 litri incorporeaza injectie directa de combustibil, sistem de distributie dual (admisie-evacuare) si turbocompresor cu canal dublu.
Toate ajustate si calibrate special pentru modelul Focus RS, rezultatul fiind: putere maxima de 350 CP si cuplu maxim de 440 Nm (470 Nm supraalimentat).
Reactia excelenta la treptele de viteza inferioare este secondata de o tractiune puternica in intervalul de mijloc. Iar intervalul superior cu turatie libera este setat la limita maxima de 6.800 rpm.



Cea mai buna masina a noastra, proiectata de cele mai luminate minti ale noastre

Folosind abilitatile, cunostintele si experienta dobandite cu Ford Racing, Echipa RS si ale operatiuni auto speciale (inclusiv Ken Block), Ford Performance a fost lansata cu o misiune clara - „Inovatie prin Performanta”. Focus RS este expresia perfecta a acestei filosofii.



Sistem de transmisie avansat pentru schimbari extrem de rapide ale treptelor de viteza

Puterea motorului este maximizata de o transmisie manuala cu sase trepte de viteza optimizata.
Maneta mai scurta a schimbatorului si mecanismul revizuit au fost concepute pentru a asigura schimbari rapide si precise. Atat transmisia, cat si ambreiajul, au fost imbunatatite cu componente mai puternice si mai rezistente, pentru a face fata randamentului sporit al cuplului.



Putere de oprire remarcabila

Echipat cu discuri frontale ventilate, de 350 mm, si etriere monobloc Brembo din aluminiu, cu patru pistoane, noul Focus RS incorporeaza cel mai puternic sistem de franare montat vreodata pe un model RS. Designul inteligent maximizeaza racirea franelor, ajutand la evitarea atenuarii, chiar si in conditii de utilizare dura, pe pista. Iar discurile frontale sunt prevazute si cu lamele de ventilare, pentru o racire superioara.



Folosesti mai putin combustibil cu functia Auto-Start-Stop

Atunci cand Focus-ul tau. RS se opreste la semafor sau cand asteptiintr-o coloana, Auto-Start-Stop poate opri automat motorul (fara a opri insa alimentarea sistemelor esentiale, precum ventilatia, radioul si Ford SYNC). De indata ce esti gata sa pleci de pe loc, apasa pe pedala de ambreiaj si selecteaza prima treapta de viteza, ca de obicei, iar sistemul porneste din nou motorul.


BUCURA-TE LA MAXIMUM DE EXPERIENTA FOCUS RS


La exterior, Focus RS va atrage atentia.

In interior, nimic nu te va distrage de la experienta de condus.

Caracteristicile inteligente se combina cu tehnologia avansata pentru a ne asigura ca vei avea parte de fiecare data de o calatorie incantatoare.


Ford SYNC 2. Tehnologie hands-free si cu ecran tactil avansata

Sistemul Ford SYNC 2 din urmatoarea generatie iti permite sa conectezi telefonul mobil si playerul MP3 in regim wireless. Poti controla muzica, telefonul, sistemul de navigatie si climatizarea cu ajutorul unor comenzi vocale simple si intuitive sau prin intermediul ecranului tactil color de 8” (pe care il poti utiliza si pentru a vizualiza imagini).



Utilizare in comun a masinii fara probleme, cu ajutorul caracteristicii MyKey®

Ford MyKey® este conceputa pentru a-ti asigura linistea atunci cand imprumutii masina cuiva. Trebuie doar sa introducicheia in contact, sa pornesti masina si sa urmezi instructiunile simple pentru a programa restrictiile dorite pentru cheia respectiva. De exemplu, poti seta limita maxima de viteza, poti seta un semnal care sa atraga atentia asupra purtarii centurii de siguranta si poti controla volumul sistemului audio.


Cu oglinzi care se pot proteja singure

Pentru a evita deteriorarea accidentala, oglinzile laterale pliabile electric se pliaza catre interior dupa ce ai parcat. Atunci cand sunt rabatate, oglinzile protejeaza, de asemenea, elegantele indicatoare integrate.


Ford Easy-Fuel, pentru alimentari fara probleme

Aceasta tehnologie utila face sa fie practic imposibila alimentarea gresita a masinii, deoarece duza pompei nu se va potrivi. Si pentru ca Easy-Fuel este un sistem fara buson, nu o sa mai ai de-a face niciodata cu un buson murdar.


Porneste masina prin simpla atingere a unui buton

Nu mai este nevoie sa folosesti cheia. Trebuie doar sa actionezi butonul de pornire Ford Power in timp ce tii ambreiajul apasat si motorul prinde viata.


Scaune de curse Recaro

Caracterul de inalta performanta al noului Focus RS este completat de scaunele sport Recaro. Proiectate ergonomic, acestea prezinta emblema RS specifica si panouri Nitrous Blue. Pernele laterale te vor sustine in siguranta si in mod confortabil in timpul condusului de inalta performanta. De asemenea, sunt disponibile, optional, scaune tip cochilie Recaro RS, cu panouri autentice, din material textil cu microfibre, specifice sporturilor cu motor.


Un tempomat avansat

Tempomatul adaptiv (ACC) este un sistem avansat de control al vitezei, care monitorizeaza drumul din fata cu ajutorul unui senzor radar, pentru o experienta a sofatului si mai relaxanta.

ACC iti permite sa alegii viteza cu care doresti sa te deplasezi, iar sistemul va mentine masina la viteza respectiva. Cu toate acestea, daca sistemul detecteaza prezenta unui autovehicul in fata, va reduce viteza masinii pentru a pastra o distanta prestabilita intre masini. De indata ce drumul din fata este din nou liber, sistemul va reveni la viteza aleasa.

ACC poate fi folosit la viteze intre 30 km/h (19 mph) si 180 km/h (112 mph)*. Este prevazut si cu sistemul de avertizare frontala, un sistem de monitorizare care te avertizeaza daca te apropii prea mult de vehiculul din fata.


Curata-ti parbrizul repede, cu optiunea de Curatare Rapida

Aceasta dotare inteligenta este creata pentru a-ti permite sa pornesti rapid in diminetile geroase. Trebuie doar sa apasi pe un buton, iar sistemul poate sa dezghete parbrizul in cateva secunde, chiar si la temperaturi negative.


Stergatoare care se regleaza automat, in functie de ploaie

Stergatoarele de parbriz cu senzor de ploaie se activeaza in secunda in care detecteaza stropi de apa pe parbrizul autovehiculului, iar apoi isi regleaza viteza pentru a face fata oricaror conditii meteo. Poti alege unul dintre cele sase niveluri de sensibilitate, care determina cat de multa umiditate trebuie sa se acumuleze inainte ca stergatoarele sa se activeze.


PERFORMANTA REMARCABILA. SIGURANTA EXCEPTIONALA.


O masina de inalta performanta are nevoie de un nivel de siguranta ridicat. De aceea, Focus RS este echipat cu o gama impresionanta de caracteristici avansate, concepute pentru a ajuta la protejarea ta si a pasagerilor tai.


Sistemele de siguranta coordonate se activeaza intr-o fractiune de secunda

Focus RS este echipat cu un sistem inteligent de protectie avansat (IPS), care coordoneaza o serie de sisteme de siguranta pentru a asigura protectie maxima tie si pasagerilor tai. Pe langa o caroserie care absoarbe impactul, o serie de airbaguri ajuta la protejarea ocupantilor masinii. Coloana de directie si pedalele sunt, de asemenea, concepute pentru a se retrage la distanta de sofer, ajutand la reducerea riscului de ranire in cazul unui accident.



Sisteme avansate pentru o franare mai controlata

Sistemul de franare cu anti-blocare roti (ABS) rafinat si distributia electronica a fortei de franare conlucreaza pentru a asigura o franare mai bine controlata. Ansamblul franei a fost, de asemenea, imbunatatit pentru a garanta reactii mai rapide.


Ajuta la un condus mai sigur in oras

Accidentele in trafic la viteza mica, cu opriri si porniri frecvente, au loc mult prea des (mai ales pe strazile aglomerate din orase). Sistemul de oprire activa in oras este conceput pentru a te ajuta sa le eviti sau sa reduciimpactul acestora. Daca sistemul detecteaza ca masina din fata incetineste brusc, iar tu te deplasezi cu mai putin de 50 km/h, va actiona automat franele.

Protectie alarmant de buna

Alarma Thatcham de categoria 1 este un sistem sofisticat, care se activeaza automat in momentul in care incui vehiculul. Daca este declansata de o intrare fortata, daca masina este ridicata sau daca senzorii detecteaza o miscare inauntru, alarma va emite un sunet puternic.