Noul Ford Edge reprezinta personificarea rafinamentului. Designul exterior contemporan este combinat cu un interior executat cu mare finete, pentru a oferi o senzatie deplina de rasfat. Tehnologiile avansate pun la dispozitie un nou nivel de conectivitate si sporesc increderea la volan. Acestea sunt concepute pentru a-ti imbunatati experienta de condus in orice situatie.
Noul Ford Edge integreaza o gama larga de tehnologii avansate, conceputa exclusiv pentru a-ti imbunatati experienta la volan. Sistemele de ultima generatie includ tempomatul adaptativ si functia de oprire-pornire si de centrare pe banda de mers. Aceste sisteme functioneaza armonios pentru ca tu sa te bucuri de fiecare calatorie si sa te concentrezi asupra lucrurilor care conteaza cu adevarat.
Ford Co-Pilot360 reprezinta o colectie de tehnologii avansate de asistenta a soferului, care conlucreaza pentru a-ti face experienta la volan mai confortabila si mai placuta ca niciodata. De exemplu, tempomatul adaptativ cu „tehnologia de oprire-pornire” iti regleaza in mod automat viteza de deplasare pe baza vitezei vehiculului din fata. Daca traficul incetineste pana la oprire, motorul se va opri in mod automat si va reporni atunci cand drumul va fi liber. Sistemul poate chiar sa recunoasca indicatoarele de viteza si va regla viteza in mod corespunzator. Tehnologia de centrare pe banda de mers poate oferi, de asemenea, asistenta directiei, respectand marcajele drumului, pentru a te ajuta sa te pozitionezi pe mijlocul benzii de deplasare.
Tempomatul adaptativ, cu tehnologia de oprire-pornire automata iti permite sa alegi viteza pe care sistemul sa o mentina constanta. Daca senzorul RADAR incorporat detecteaza un vehicul in fata, va incetini vehiculul pentru a mentine o distanta prestabilita si chiar poate sa opreasca vehiculul complet in conditii de trafic greu. De indata ce drumul din fata devine liber, sistemul va accelera din nou pana la viteza aleasa.
Directia adaptativa activeaza directia cu reactie rapida, in orice moment si in orice conditii. La viteze mai mici, de exemplu, atunci cand executi manevre in parcare, sunt necesare mai putine intoarceri de volan. La viteze mai mari, directia devina mai agila si mai precisa. Adaugarea modului „Sport” reduce efortul de mentinere a directiei la viraje, facand mult mai placut condusul pe drumuri sinuoase.
Sistemul inteligent, actualizat, de tractiune integrala poate determina cata aderenta, cat balans in viraje si ce nivel de reactie sunt necesare in conditii de drum umed, uscat sau cu polei si pe teren denivelat. Tehnologia pune in functiune numai tractiunea pe fata atunci cand nu este necesara tractiunea integrala si reactiveaza tractiunea integrala in functie de cerinte. Aceasta asigura o manevrabilitate exceptionala si o eficienta imbunatatita.
Farurile si luminile de zi LED Ford Dynamic, cu iluminat adaptativ, ofera un model de lumina precisa si intensa, care se regleaza automat pentru a se potrivi unor conditii de drum si de condus diferite. In plus, faza lunga anti-orbire se regleaza automat, pentru a nu-i orbi pe colegii de trafic, iar acest sistem nou poate chiar „citi” curba drumului pentru a lumina colturile si intersectiile inainte de a intra in acestea.
Sistemul de asistenta pentru unghiul mort utilizeaza senzori RADAR pentru a identifica autovehiculele care se pot afla in unghiul mort. Acestea sunt amplasate pe ambele parti ale automobilul si te avertizeaza prin intermediul unei lumini portocalii afisate in mod vizibil in oglinda laterala.
Alerta la intersectarea cu traficul face parte din Sistemul de asistenta pentru unghiul mort. Atunci cand iesi cu spatele dintr-un loc de parcare si ai vizibilitate redusa asupra starii traficului, alerta la intersectarea cu traficul poate detecta vehicule care se apropie, poate emite un sunet de avertizare si poate activa frana, daca nu reactionezi la timp. Aceasta tehnologie aprinde si o lumina in oglinda retrovizoare exterioara (stanga sau dreapta, in functie de directia din care se apropie vehiculele).
O camera panoramica minuscula, plasata in partea din fata a noului Edge, transmite o imagine divizata pe ecranul multifunctional al masinii, astfel incat sa poti vedea vehiculele, biciclistii sau pietonii care vin din ambele parti. Aceasta camera frontala panoramica este de nepretuit atunci cand iesi dintr-un spatiu de parcare ingust sau cand te afli pe un drum aglomerat si campul vizual este obstructionat.
Sistemul de mentinere a benzii de rulare utilizeaza o camera orientata in fata, pentru a detecta daca ai iesit in mod accidental de pe banda ta de deplasare. Sistemul de asistenta la mentinerea benzii asigura asistenta prin cuplul de directie, pentru a te ajuta sa revii pe banda corecta. Daca roata automobilului tau atinge linia sau marginea drumului, sistemul de avertizare la parasirea benzii te avertizeaza apoi printr-o vibratie a volanului si prin afisarea unui avertisment vizual. Aceasta tehnologie se dezactiveaza automat la viteze mai mici de 64 km/h sau poate fi dezactivata si manual.
Sistemul de asistenta pentru manevrele de evitare este conceput pentru a detecta vehiculele, pietonii sau alte obiecte pe drumul din fata. In cazul in care detecteaza o posibila coliziune, face ca directia sa reactioneze mai rapid pentru a te ajuta sa eviti obstacolele.
Sistemul de asistenta pentru manevrele de evitare este conceput pentru a detecta vehiculele, pietonii sau obiecte mari pe drum. In cazul in care detecteaza o posibila coliziune, face ca directia sa reactioneze mai rapid pentru a va ajuta sa evitati obstacolele.
Sistemul automat de parcare te poate ajuta sa parchezi in spatii cu doar 20% mai lungi decat vehiculul. Apasa pur si simplu butonul, iar senzorii acestui sistem vor identifica un spatiu potrivit atunci cand treci pe langa el. Apoi sistemul te va directiona in parcare. Nu ai nimic altceva de facut decat actionarea pedalei de acceleratie, transmisiei si franei, conform instructiunilor de pe afisajul masinii.
Indiferent daca indicatoarele se afla pe marginea drumului sau deasupra acestuia, daca sunt permanente sau temporare, Sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere le poate identifica. Pictogramele pentru limitele de viteza si de interdictie a depasirii sunt afisate pe instrumentarul de bord, avertizandu-te in privinta restrictiilor.
Sistemul de asistenta inteligenta pentru controlul vitezei este conceput pentru a-ti mari controlul asupra vitezei, permitandu-ti sa te concentrezi la drum. In primul rand, o camera orientata in fata detecteaza in mod automat limita de viteza aplicabila pe portiunea respectiva de drum. Iar daca este activat, sistemul ajusteaza setarea vitezei maxime la acea limita. ***.
Senzorii de parcare fata si spate te ajuta sa stabilesti distanta dintre vehiculul si obstacolele din jur. Atunci cand detecteaza un obiect, senzorii emit o avertizare sonora care se intensifica cu cat te apropii mai mult de obstacol.
O functie utila pentru deplasarile pe timp de noapte, faza lunga automata comuta temporar la faza scurta atunci cand detecteaza trafic din sens opus sau un alt autovehicul in fata, pentru a nu-i orbi pe ceilalti soferi. Ulterior, aceasta revine automat la faza lunga, asigurand vizibilitate maxima.
Stalpi opritori, biciclete, ziduri joase… Camera video pentru mers in marsarier iti arata tot ce se afla in spatele masinii, pe un ecran integrat in consola centrala. Sistemul iti arata obiecte pe care le-ai putea omite si in plus, afiseaza linii virtuale pentru a te ajuta sa parchezi si in cele mai inguste spatii disponibile. Camera se activeaza automat atunci cand selectezi treapta de marsarier.
Sistemul de asistenta la pornirea din rampa impiedica temporar alunecarea in spate sau in fata, cand pornesti din panta. Sistemul functioneaza prin mentinerea presiunii la nivelul sistemului de franare pentru un interval suplimentar de 2-3 secunde, asigurandu-ti mai mult timp si control, cand muti piciorul de pe pedala de frana, pe cea de acceleratie. Acest sistem este de asemenea util cand opresti si pornesti autovehiculul pe suprafete alunecoase.
Controlul vectorului de cuplu de torsiune culege informatii privind suprafata de rulare de 100 de ori pe secunda. (Aceasta inseamna de 33 ori mai repede decat o clipire din ochi.) Cu ajutorul acestor informatii, sistemul echilibreaza puterea transmisa la nivelul fiecareia dintre cele doua roti din fata. Acest lucru maximizeaza aderenta si imbunatateste manevrabilitatea, ajutandu-te sa parcurgi virajele, in zonele serpuite ale drumului.
Sistemul de avertizare a soferului monitorizeaza constant stilul personal de condus si e conceput sa detecteze orice variatie cauzata de oboseala. Daca sistemul detecteaza ca devii mai putin vigilent(a), o pictograma de avertizare apare pe afisaj, sugerandu-ti sa iei o pauza. Daca gradul de vigilenta la volan scade si mai mult, mesajul e repetat si insotit de un semnal sonor.
In cazul putin probabil al unui accident, cand se activeaza airbagul sau se dezactiveaza pompa de carburant, Ford SYNC cu asistenta de urgenta poate utiliza un telefon mobil sincronizat si conectat prin Bluetooth® pentru a te ajuta sa apelezi direct serviciile de urgenta. Poti alege sa intrerupi apelul sau sa discuti cu personalul serviciului de urgenta, daca este cazul. Sistemul este conceput sa furnizeze informatii vitale, cum ar fi coordonatele GPS, chiar si atunci cand nu ai posibilitatea de a face acest lucru.
Noul Edge este o fuziune intre designul inteligent si atentia deosebita la detalii. Noile motoare Ford EcoBlue pe motorina de 2 litri, inclusiv cele in 4 cilindri, sunt combinate cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte sau cu o cutie de viteze automata in 8 trepte, cu un schimbator de viteze rotativ, sub forma de cadran. Rezultatul: un SUV puternic si eficient, cu moduri dinamice de condus, care ofera o incredere exceptionala la volan si un bun control asupra drumului.
Noul Edge este o fuziune intre designul inteligent si atentia deosebita la detalii. Noile motoare Ford EcoBlue pe motorina de 2 litri, inclusiv cele in 4 cilindri, sunt combinate cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte sau cu o cutie de viteze automata in 8 trepte, cu un schimbator de viteze rotativ, sub forma de cadran. Rezultatul: un SUV puternic si eficient, cu moduri dinamice de condus, care ofera o incredere exceptionala la volan si un bun control asupra drumului.
Motoarele pe motorina Ford EcoBlue de 4 cilindri si 2 litri sunt motoare extrem de avansate, supraalimentate, care ofera eficienta, performanta si rafinament masurabil mai bune. Noile motoare pot imbunatati eficienta consumului de combustibil, reactioneaza mult mai bine si sunt, de asemenea, mai silentioase ca niciodata.
Atunci cand opresti la semafor sau cand astepti intr-o coloana, aceasta tehnologie poate opri automat motorul. De indata ce esti gata sa pleci de pe loc, apasa, ca de obicei, pe pedala de ambreiaj si selecteaza prima treapta de viteza sau elibereaza pedala de frana, in cazul unei transmisii automate, iar sistemul porneste din nou motorul. Tehnologia oprire-pornire automata este mai eficienta pe strazile din oras, unde consumul de combustibil este de pana la 10% mai mare.
In masinile cu transmisie automata, schimbatorul de viteze in forma de cadran (un mic comutator in centrul consolei) inlocuieste manerul schimbatorului de viteze traditional. Aceasta asigura controlul unei transmisii automate, avansate, noi, cu acceleratie mai buna si schimbari de viteze super-line. De asemenea, ofera interiorului un design mult mai elevat si mareste spatiul din cabina. Atunci cand iti parchezi SUV-ul, schimbatorul automat va trece in modul de parcare, lucru foarte util.
Transmisia manuala cu 6 trepte, de la Edge, a fost optimizata pentru a face selectia vitezelor mai usoara, mai precisa si mai silentioasa. Aceasta a fost special conceputa pentru a imbunatati dinamica de condus si pentru a reduce consumul de combustibil, contribuind in acelasi timp la un condus mai captivant, reducand deplasarile la benzinarie.
Aceasta tehnologie inspirata de masinile de curse faciliteaza schimbarea rapida si fara efort a treptelor de viteza. Si, deoarece schimbatoarele cu manete sunt montate pe volan, poti schimba treptele mai eficient in timpul virajelor.
Atunci cand va opriti la semafor sau cand asteptati intr-o coloana, aceasta tehnologie poate opri automat motorul. De indata ce sunteti gata sa plecati de pe loc, apasati, ca de obicei, pe pedala de ambreiaj si selectati prima treapta de viteza sau eliberati pedala de frana, in cazul unei transmisii automate, iar sistemul porneste din nou motorul. Tehnologia oprire-pornire automata este mai eficienta pe strazile din oras, unde consumul de combustibil este de pana la 10%.
Sistemul de reducere catalitica selectiva foloseste AdBlue®, un lichid bazat pe uree/apa pentru a converti emisiile de NOx din gazele de esapament in azot si apa. Apoi, un filtru de particule reduce peste 99% din particulele solide emise din gazele de esapament generate de vehicul. Pentru a functiona corect, rezervorul de AdBlue® al motorului Ford EcoBlue trebuie sa fie umplut cu lichid AdBlue®. In momentul in care nivelul lichidului este prea scazut, sistemul va emite avertismente luminoase.
Atunci cand conduci cu viteza redusa, sistemul activ cu obturator pentru grila tine ventilatia de la nivelul grilei deschisa pentru a raci motorul. Atunci cand masina are o viteza superioara, aceasta se poate inchide automat, imbunatatind aerodinamica si ajutand la economisirea de combustibil. In timp, aceasta tehnologie poate sa devina extrem de importanta in ceea ce priveste economia de combustibil.
Executia impecabila si materialele de cea mai inalta calitate genereaza o senzatie de prestigiu din momentul in care va urcati in noul Edge. Modemul FordPass Connect asigura un nivel de conectivitate care, pana acum, nu ar fi fost posibila decat in interiorul casei. Iar sistemul audio Bang&Olufsen special adaptat, de 1000 W, cu 12 difuzoare, asigura o experienta audio de tip sala de concerte.
Asamblarea impecabila si materialele de cea mai inalta calitate creeaza o senzatie de eleganta deplina, inca din prima clipa in care te urci in noul Edge. B&O PLAY este un sistem audio special conceput, dispunand de 1000 wati si 12 difuzoare, care ofera o experienta audio demna de o sala de concerte.
Ford SYNC 3 este un sistem avansat, de ultima generatie, care iti permite sa ramai conectat si sa iti controlezi telefonul, muzica si sistemul de navigatie prin comenzi vocale normale si chiar poate sa citeasca mesajele text cu voce tare. De asemenea, poti utiliza un ecran tactil color, cu gesturi de ciupire si glisare pentru a naviga mai intuitiv. Tehnologia se conecteaza, de asemenea, la Apple CarPlay si la Android Auto, iar Applink *** te ajuta sa accesezi unele dintre aplicatiile preferate de pe telefonul tau inteligent. Sistemul poate chiar sa afiseze lista restaurantelor locale, doar spunand „I’m hungry” (Mi-e foame).
Sistemul de Control activ al zgomotului este conceput pentru a elimina zgomotul nedorit din cabina. Folosind o tehnologie similara celei de anulare a zgomotului din casti, microfoanele detecteaza si masoara undele sonore specifice. Apoi, sistemul creeaza „zgomot alb”, inaudibil, pentru a anula zgomotele nedorite si pentru a-ti oferi o senzatie de liniste adevarata la volan.
Oricare ar fi gusturile tale, muzica merita sa sune asa cum a intentionat artistul. Exact la asta te puteti astepta de la noul Edge. De ce? Deoarece este disponibil cu B&O PLAY. Acest sistem audio premium de 1000 wati ofera un sunet bogat si puternic, printr-un sistem ce include 12 difuzoare, woofer si subwoofer. Aceasta tehnologie avansata a fost special conceputa, dezvoltata si reglata pentru Edge de catre specialistii in acustica de la B&O PLAY. Deci da volumul mai tare si bucura-te de trupele si piesele favorite in sala de concerte din cabina masinii tale.
Interiorul noului Edge este conceput pentru a amplifica la maxim spatiul si comoditatea. De exemplu, spatiul pentru media din fata schimbatorului de viteze este suficient de mare pentru cele mai mari telefoane inteligente. Datorita incarcarii wireless, disponibila, de asemenea, pentru anumite telefoane inteligente, nu a fost niciodata mai usor sa te asiguri ca dispozitivele tale sunt mereu gata de utilizare.
Frana electromecanica este o dotare care are unele avantaje surprinzatoare. De exemplu, iti ofera mai mult spatiu in habitaclu, este usor de aplicat si nu va trebui sa efectuezi service-ul franelor ca de obicei. Pentru a pune frana, tot ce trebuie sa faci este sa apesi un buton din consola centrala.
Acest sistem inteligent permite ca incarcarea sau descarcarea sa fie cat mai usoara. Cand masina detecteaza apropierea brelocului cheii, nu trebuie decat sa treci piciorul pe sub bara de protectie din spate, iar hayonul se va deschide sau se va inchide automat. Aceasta functie este ideala atunci cand ai mainile ocupate si nu poti apuca manerul.
Edge este disponibil cu un acoperis panoramic pe toata lungimea plafonului. Acesta lasa sa patrunda lumina in masina, pentru a crea un interior luminos si aerisit. Jumatatea frontala este actionata electric si se poate inclina sau aluneca inapoi, iar parasolarele retractabile de pe intreaga lungime iti permit sa deschizi geamul pentru a te bucura de aer curat in timp ce esti protejat de soare.
MyKey iti permite sa setezi limita maxima de viteza, functia de avertizare privind centura de siguranta, volumul sistemului audio si multe altele. Aceasta tehnologie este conceputa pentru a-ti asigura linistea atunci cand imprumuti masina unui prieten sau unui membru al familiei, deoarece poti programa restrictiile dorite pentru cheia respectiva. Poti pastra personal cheia de „administrator” si poti avea mai multe exemplare din ambele chei.
Sistemul Ford KeyFree iti permite sa incui si sa descui masina fara sa scoti cheia din buzunar sau din geanta. Ideal pentru situatiile in care ai mainile ocupate cu altceva.
Noul Ford Edge integreaza o serie de tehnologii de siguranta inteligente, care se combina pentru a va ajuta sa va protejati, atat pe dvs., familia dvs. , cat si pe colegii de trafic. Unele tehnologii, precum airbagurile din interior, va ajuta sa va protejati familia in eventualitatea unui accident. Altele, cum ar fi asistenta pre-coliziune, exista pentru a ajuta, inainte de toate, la prevenirea accidentelor.
Noul Ford Edge integreaza o serie de tehnologii inteligente de siguranta, care se combina pentru a te proteja cat mai bine pe tine si pe cei dragi, ca si pe ceilalti participanti la trafic. Unele tehnologii, cum ar fi centurile de siguranta gonflabile de pe locurile din spate, te ajuta sa iti protejezi familia in eventualitatea unui accident. Altele, cum ar fi asistenta pre-coliziune, sunt concepute pentru a ajuta la prevenirea accidentelor.
Sistemul de asistenta pre-coliziune cu detectarea pietonilor utilizeaza un RADAR si o camera pentru a scana drumul din fata. In cazul unui pericol de coliziune cu un vehicul, un pieton sau un biciclist, sistemul te va avertiza. Daca nu reactionezi la timp, sistemul poate aplica in mod automat forta totala de franare pentru a ajuta la reducerea gravitatii unei coliziuni frontale, sau chiar la evitarea ei.
Sistemul de stabilizare a remorcii detecteaza „serpuirea” sau balansarea remorcii si reduce viteza vehiculului pentru a ajuta la corectarea problemei, facand ca remorcarea sa fie mai controlata. Sistemul incetineste vehiculul, reducand cuplul motorului si crescand treptat presiunea franelor pe toate rotile.
Fie ca evadezi din oras intr-o binemeritata vacanta, fie ca ai nevoie de o „terapie” de cumparaturi sau vrei sa mergi la o runda de golf, noul Ford Edge are tot spatiul din lume pentru dorintele si pasiunile tale. Chiar si cei mai inalti pasageri de pe locurile din spate vor avea spatiu suficient sa-si intinda picioarele. Adaugarea unei bare de remorcare amovibile si a sinelor optionale pentru acoperis mareste capacitatea spatiului de incarcare, oricum impresionant, al vehiculului.
Fie ca evadezi din oras intr-o binemeritata vacanta, fie ca ai nevoie de o „terapie” de cumparaturi sau vrei sa mergi la o runda de golf, noul Ford Edge are tot spatiul din lume pentru dorintele si pasiunile tale. Chiar si cei mai inalti pasageri de pe locurile din spate vor avea spatiu suficient sa-si intinda picioarele. Adaugarea unei bare de remorcare amovibile si a sinelor optionale pentru acoperis mareste capacitatea spatiului de incarcare, oricum impresionant, al vehiculului.